Curs Gratuit „Design Patterns în C# – Partea 2: Șabloane structurale”
Design pattern-urile (sau șabloanele de proiectare) reprezintă niște rețete recomandate în cazul unor probleme cunoscute.
Denumirea de „design pattern” apare în cartea „Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software”, scrisă de Gamma, Helm, Johnson și Vlissides, care au devenit cunoscuți sub numele de Gang Of Four.
Design pattern-urile sunt soluții independente de limbajul de programare și general acceptate de comunitatea de programatori, pentru anumite probleme des întâlnite pe parcursul dezvoltării aplicațiilor.
Design Pattern-urile se împart în 3 categorii și în acest workshop vom discuta despre prima categorie:
- Creaționale – „cum se creează obiecte” – ex: Singleton, Abstract Factory, Builder, etc.
- Structurale – „cum se compun clasele sau obiectele” – ex: Adapter, Facade, Proxy, etc.
- Comportamentale – „cum interacționează și cum împart responsabilitățile clasele între ele” – ex: Observer, Strategy, Template Method, Command, Iterator, etc.
Dacă la orice rețetă pe care o preparăm în bucătărie putem alege marca ingredientelor folosite, în cazul acestui workshop vom alege să facem exemplele în C#, dar noțiunile prezentate pot fi adaptate oricărui limbaj de programare.
Cui i se adresează acest curs?
- Programatorilor de C# de nivel mediu, care folosesc Visual Studio ca mediu de dezvoltare
- Sunt necesare noțiuni de bază ale Programării Orientate pe Obiect (POO):
- Ce este o clasă, o interfață și o clasă abstractă
- Ce este moștenirea și polimorfismul
În acest curs vei învăța despre:
- Ce sunt design pattern-urile și la ce ne ajută ele
- Care sunt cele 3 categorii de design pattern-uri
- Design pattern-urile structurale:
-
- Adapter
- Bridge
- Composite
- Decorator
- Facade
- Flyweight
- Proxy
- Pentru fiecare design pattern discutat, vom aborda următorul format:
- Descrierea problemei
- Discuții despre cum putem rezolva problema
- Prezentarea soluției oferite de design pattern
- Un exemplu practic în C# (o aplicație consola sau desktop), pe care îl vom face împreună
- Avantaje și dezavantaje
Metoda de predare:
- Prezentarea noțiunilor teoretice
- Exerciții practice pentru fiecare design pattern, realizate de fiecare participant în parte, sub îndrumarea formatorului
- Dezbateri și analiză asupra soluției implementate împreună.
Materiale necesare:
- Laptop
- Să fie instalat Visual Studio 2017 (versiune minimă)
Derularea evenimentului:
- Durata: 1 zi
- Program: intervalul orar va fi anunțat pe email participanților
- Comunicarea: limba română
- Materialele de curs: toate exercițiile vor fi realizate pe calculatorul personal, orice suport de curs aditional va fi transferat ulterior în format electronic
- Loc: va fi anunțat pe email participanților
- Auditoriu: minim 5 participanți
- Formator: Nadia Comănici