Curs Gratuit „Design Patterns în C# – Partea 2: Șabloane structurale”

Design pattern-urile (sau șabloanele de proiectare) reprezintă niște rețete recomandate în cazul unor probleme cunoscute.

Denumirea de „design pattern” apare în cartea „Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software”, scrisă de Gamma, Helm, Johnson și Vlissides, care au devenit cunoscuți sub numele de Gang Of Four. 

Design pattern-urile sunt soluții independente de limbajul de programare și general acceptate de comunitatea de programatori, pentru anumite probleme des întâlnite pe parcursul dezvoltării aplicațiilor.

Design Pattern-urile se împart în 3 categorii și în acest workshop vom discuta despre prima categorie:

  • Creaționale – „cum se creează obiecte” – ex: Singleton, Abstract Factory, Builder, etc.
  • Structurale – „cum se compun clasele sau obiectele” – ex: Adapter, Facade, Proxy, etc.
  • Comportamentale – „cum interacționează și cum împart responsabilitățile clasele între ele” – ex: Observer, Strategy, Template Method, Command, Iterator, etc.

Dacă la orice rețetă pe care o preparăm în bucătărie putem alege marca ingredientelor folosite, în cazul acestui workshop vom alege să facem exemplele în C#, dar noțiunile prezentate pot fi adaptate oricărui limbaj de programare.

Cui i se adresează acest curs?

  • Programatorilor de C# de nivel mediu, care folosesc Visual Studio ca mediu de dezvoltare
  • Sunt necesare noțiuni de bază ale Programării Orientate pe Obiect (POO):
    • Ce este o clasă, o interfață și o clasă abstractă
    • Ce este moștenirea și polimorfismul

În acest curs vei învăța despre:

  • Ce sunt design pattern-urile și la ce ne ajută ele
  • Care sunt cele 3 categorii de design pattern-uri
  • Design pattern-urile structurale:
    1. Adapter
    2. Bridge
    3. Composite
    4. Decorator
    5. Facade
    6. Flyweight
    7. Proxy
  • Pentru fiecare design pattern discutat, vom aborda următorul format:
    • Descrierea problemei
    • Discuții despre cum putem rezolva problema
    • Prezentarea soluției oferite de design pattern
    • Un exemplu practic în C# (o aplicație consola sau desktop), pe care îl vom face împreună
    • Avantaje și dezavantaje

Metoda de predare:

  • Prezentarea noțiunilor teoretice
  • Exerciții practice pentru fiecare design pattern, realizate de fiecare participant în parte, sub îndrumarea formatorului
  • Dezbateri și analiză asupra soluției implementate împreună.

Materiale necesare:

  • Laptop
  • Să fie instalat Visual Studio 2017 (versiune minimă)

Derularea evenimentului:

  • Durata: 1 zi
  • Program: intervalul orar va fi anunțat pe email participanților
  • Comunicarea: limba română
  • Materialele de curs: toate exercițiile vor fi realizate pe calculatorul personal, orice suport de curs aditional va fi transferat ulterior în format electronic
  • Loc: va fi anunțat pe email participanților
  • Auditoriu: minim 5 participanți
  • Formator: Nadia Comănici
Curs Gratuit „Design Patterns în C# – Partea 2: Șabloane strucurale”