Curs Gratuit „Design Patterns în C# – Partea 1: Șabloane creaționale” – 26 Aprilie 2020

Design pattern-urile (sau șabloanele de proiectare) reprezintă niște rețete recomandate în cazul unor probleme cunoscute.

Denumirea de „design pattern” apare în cartea „Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software”, scrisă de Gamma, Helm, Johnson și Vlissides, care au devenit cunoscuți sub numele de Gang Of Four. 

Design pattern-urile sunt soluții independente de limbajul de programare și general acceptate de comunitatea de programatori, pentru anumite probleme des întâlnite pe parcursul dezvoltării aplicațiilor.

Design Pattern-urile se împart în 3 categorii și în acest workshop vom discuta despre prima categorie:

  • Creaționale – „cum se creează obiecte” – ex: Singleton, Abstract Factory, Builder, etc.
  • Structurale – „cum se compun clasele sau obiectele” – ex: Adapter, Facade, Proxy, etc.
  • Comportamentale – „cum interacționează și cum împart responsabilitățile clasele între ele” – ex: Observer, Strategy, Template Method, Command, Iterator, etc.

Dacă la orice rețetă pe care o preparăm în bucătărie putem alege marca ingredientelor folosite, în cazul acestui workshop vom alege să facem exemplele în C#, dar noțiunile prezentate pot fi adaptate oricărui limbaj de programare.

Cui i se adresează acest curs?

  • Programatorilor de C# de nivel mediu, care folosesc Visual Studio ca mediu de dezvoltare
  • Sunt necesare noțiuni de bază ale Programării Orientate pe Obiect (POO):
    • Ce este o clasă, o interfață și o clasă abstractă
    • Ce este moștenirea și polimorfismul

În acest curs vei învăța despre:

  • Ce sunt design pattern-urile și la ce ne ajută ele
  • Care sunt cele 3 categorii de design pattern-uri
  • Design pattern-urile creaționale:
    1. Singleton
    2. Abstract Factory
    3. Factory Method
    4. Builder
    5. Prototype
  • Pentru fiecare design pattern discutat, vom aborda următorul format:
    • Descrierea problemei
    • Discuții despre cum putem rezolva problema
    • Prezentarea soluției oferite de design pattern
    • Un exemplu practic în C# (o aplicație consola sau desktop), pe care îl vom face împreună
    • Avantaje și dezavantaje

Metoda de predare:

  • Prezentarea noțiunilor teoretice
  • Exerciții practice pentru fiecare design pattern, realizate de fiecare participant în parte, sub îndrumarea formatorului
  • Dezbateri și analiză asupra soluției implementate împreună.

Materiale necesare:

  • Laptop
  • Să fie instalat Visual Studio 2017 (versiune minimă)
Curs Gratuit „Design Patterns în C# – Partea 1: Șabloane creaționale”

 

Înscriere Atelier Gratuit: Design Patterns în C# – Partea 1: Șabloane creaționale” – 26 Aprilie 2020

Înscrierea la acest eveniment se face doar prin apăsarea butonului „Mă înscriu”, urmând ca AgileHub să vă confirme participarea printr-un mail.

În cazul în care nu mai reușiți să participați, vă rugăm să reveniți pe această pagină și să anulați înscrierea.

În timpul evenimentului se fac capturi de ecran și posibil înregistrări video în vederea utilizării lor pentru promovarea AgileHub-ului sau în scop didactic, iar înscrierea reprezintă acordul dumneavoastră la condițiile noastre. Vă rugăm să citiți politica noastră privind confidențialitatea datelor înainte de a vă înscrie la cursuri și să bifați căsuța de mai jos dacă sunteți de acord cu aceasta!

Cei înregistrați vor primi cu câteva zile înainte de Meetup, linkul de accesare.

 

Vă mulțumim pentru interesul acordat evenimentelor agilehub!