Transfer bancar:

RO45 BTRL RONC RT0V 2628 9601

Direcționare 2%:

CUI 33086548 RO45 BTRL RONC RT0V 2628 9601
 
Comunitate , vocație și educație!

Blog

S-a lansat ROBO PlayLABS!

banner-stiintescu

Tocmai am încheiat o săptămână foarte importantă la AgileHub. S-a lansat ROBO PlayLABS și nimic nu ne bucură mai tare decât să ne facem simțită prezența în școlile brașovene.

Proiectul are o importanță dublă pentru noi:

  • Prima finanțare prin fondul Științescu Brașov (+ școala fiind dotată cu roboții Dash and Dot și tabletele necesare atelierelor);
  • Avem ocazia să transmitem cunoștințele ScriuCod, profesorilor și elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 11 – St. O. Iosif Brașov;

Iar pentru cei care se bucură la fel de mult de acest anunț, reiau mai jos paginile evenimentului:

Nu ne rămâne decât să ne bucurăm pe parcursul derulării Robo PlayLABS de cei 50-70 de copii care se vor înfrupta cu cunoștințe alese despre programare, o experiență educațională pe care sperăm s-o putem aduce și-n alte școli.

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 17 Septembrie 2017. S-a lansat ROBO PlayLABS!Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Etichete: , , , ,

Sponsori unici la cursurile AgileHub – Pentru companii

Am creat în AgileHub mai multe moduri prin care fiecare dintre voi poate ajuta la continuarea educației gratuite de calitate.

Una dintre opțiuni este susținearea cursurilor. Cursurile pe care le organizăm în mod regulat sunt deschise sponsorizărilor unice, fiecare curs putând avea cel mult un sponsor.

Firmele aleg cursurile sau atelierele din catalogul publicat și promovat pe site-ul nostru, și își exprimă intenția de sponsorizare.  Atunci când evenimentul va fi organizat, AgileHub va publica logoul firmei pe pagina de înscriere, va aminti numele sponsorului la începutul evenimentului, va așeza rollup-ul acestuia în sală și va rula în pauze cu ajutorul proiectorului clipul companiei.

În urma acestei sponsorizări, AgileHub-ul va asigura sala de curs, masa și protocolul participanților, transportul și cazarea formatorului. Pachetele de sponsorizare diferă în funcție de durata evenimentului:

  • 500 Euro pentru prezentări și cursuri de până la jumătate de zi
  • 1000 Euro pentru cursurile de o zi și două zile.

Este important de precizat că această schimbare nu va influența procesul actual de organizare a evenimentelor:

  • înregistrările se vor face exact ca până acum, prin www.AgileHub.ro,
  • alegerea participanții, a formatorului și conținutul cursurilor vor fi, ca și până acum  exclusiv de către AgileHub.
  • iar datele cu caracter privat vor râmâne doar în proprietatea AgileHub, sponsorul neavând acces la ele.

În vederea unui proces eficient de sponsorizare, am pus la dispoziția dumneavoastră un formular, iar după trimiterea informațiilor de care avem nevoie, atât pentru semnarea contractului de sponsorizare cât și pentru promovarea dumneavoastră.

 

 

 

Sponsori unici la cursurile AgileHub

Etichete: , , , , ,

Căutăm responsabil(ă) cu magazinul online AgileHub

weekend de carte în familie - în franceză

AgileHub caută un partener responsabil(ă) cu magazinul online. Dacă lucrezi în Social Media, e-commerce, Marketing, atunci știi cât este de greu să decurgă lucrurile după placul tău. Noi căutăm pe cineva de care să ascultăm și care să transforme Magazinul AgileHub într-o veritabilă sursă de venit pentru asociație.

Cu cât experiența ta se apropie mai mult de responsabilitățile enumerate mai jos, cu atât cresc șansele unei cooperări fructoase:

  • Dezvoltarea și întreținerea parteneriatelor cu editurile
  • Rafinarea gamei de produse
  • Promovarea magazinului în mediul online (include SEO)
  • Gestiunea stocurilor
  • Relațiile cu curierii și furnizorii
  • Creșterea volumului de vânzări
  • Campanii de marketing

Asociația AgileHub a fost și va rămâne mereu centrată pe creșterea și dezvoltarea oamenilor. În totală transparență cu candidatul, de-a lungul procesului de recrutare, vom construi o foaie de parcurs cu completările în materie de învățare. Atât timp cât există entuziasmul și încrederea absolut necesare oricărei cooperări de durată, cei mai buni specialiști din domeniul IT îți vor oferi suportul în călătoria ta către succes.

Ești interesat(ă)? Contactează-ne!

Găsiți mai multe informații despre magazinul AgileHub aici.

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 2 Octombrie 2015. Căutăm responsabil(ă) cu magazinul online AgileHub . Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Etichete: , , , ,

AgileHub își lansează propriul butic online: magazin.agilehub.ro. O nouă strategie de produse AgileHub pentru susținerea activităților educaționale.

Magazin AgileHub
În primele cursuri de Scrum, cursuri care au condus în 2013 la crearea mișcării AgileHub, foloseam un caiet de sarcini pe baza căruia participanții la curs construiau un prim Product Backlog. De fapt, acel caiet de sarcini, creiona un produs software: platforma necesară dezvoltării comunității AgileHub, comunitate independentă de IT și cu programe educaționale de dezvoltare pe termen mediu și lung. Printre elementele backlogului se afla și un butic online prin intermediul căruia să ne vindem produsele sau să revindem articole, ca mod de finanțare al asociației. În seminarul de anul trecut, s-a pus în agendă proiectul: Magazin AgileHub.
Astăzi vă anunțăm că acest magazin vă stă la dispoziție la adresa magazin.agilehub.ro
 

Strategie de produse la AgileHub

Probabil că nu toată lumea este la curent că produsele de care dispunem în spațiul Anticafe AgileHub, sunt menite dezvoltării asociației (niciun profit pentru anticafenea, doar susținerea asociației). De exemplu, orice carte cumpărată la anticafenea, sau, începând de astăzi, prin magazin.agilehub.ro, aduce o contribuie la asociație de 15%-30% din valoarea comenzii (în funcție de produse și contractele noastre cu furnizorii).
Totodată, dorim să ne creăm propriile produse pe care să le promovăm și vindem prin intermediul magazinului nostru.
 

De ce ai comanda de pe magazin.agilehub.ro?

Pentru că avem nevoie de fonduri să ne finanțăm proiectele. Probabil că ați putut observa deja amploarea misiunii noastre de dezvoltare și de promovare a IT-ului Brașovean. Am reușit să facem lucruri extraordinare în doi ani de zile, și nu vrem să ne oprim aici. Avem nevoie de susținerea dumneavoastră.
Cu alte cuvinte, cumpărați de la noi și susțineți dezvoltarea IT-ului Brașovean.
 

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 23 Februarie 2016. AgileHub își lansează propriul butic online: magazin.agilehub.ro. O nouă strategie de produse AgileHub pentru susținerea activităților educaționale.Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Etichete: , , ,

AgileHub se lansează într-o nouă aventură antreprenorială: ScriuCod!

scriucod 2

Bilanțul lui 2015 ne indică o concentrare a eforturilor noastre pentru dezvoltarea IT-ului brașovean prin educație gratuită, ceea ce s-a manifestat prin cursuri, ateliere, prezentări și alte evenimente de comunitate ca Seara Prezentărilor AgileHub, Seara StackOverflow sau Code Retreat. Însă s-a mai întâmplat ceva deosebit de important anul trecut: Anticafe AgileHub, prima aventură antreprenorială creată de membrii comunității. Și poate că momentul de cotitură a fost să dăm curs nevoii de asociere sub egida AgileHub prin crearea unor noi organisme care să se autosusțină și care să vină ca sprijin într-un fel sau altul în desfășurarea activităților asociației. Când s-a creat anticafeneaua știam deja că nu va fi primul proiect de acest gen: „și pentru că știm că ne-ar fi fost greu să realizăm anticafe-ul individual, credem că întreaga aventură ne va servi drept model în celelalte proiecte AgileHub ce vor urma să vină.”

Astăzi facem publică o nouă inițiativă AgileHub: ScriuCod, rezultatul intersecției următoarelor două preocupări majore.

1. Educația copiiilor noștri

Studiile științifice au demonstrat în mai multe rânduri că abilitatea de a scrie cod aduce multe beneficii dezvoltării copiilor și neurogenezei. Dar concentrarea doar pe abilitățile cognitive ale copiilor și accesul precoce la tehnologie pot fi dăunătoare acestora. Ne-am dorit să creăm un cadru propice primilor pași în lumea fascinantă a tehnologiei. Copiii să fie acompaniați în de-ale informaticii și să fie ghidați spre a-și dezvolta logica, creativitatea și memoria construind pe sentimente solide de stimă de sine și încredere.

2. Dezvoltarea IT-ului brașovean prin creșterea numărului de IT-iști disponibili pe piața muncii

Credem în educație gratuită și accesibilă tuturor, însă crearea unui model economic care să permită finanțarea educației pe termen lung nu este foarte ușoară. Cât despre reconversia profesională clasică, cu toate mecanismele sale de finanțare, procesul se dovedește în continuare lung și anevoios. Și totuși, dezvoltarea orașului nu ne așteaptă. Cum putem oferi specializări în informatică și consiliere în reconversie profesională la prețuri accesibile până reușim să accesăm miraculoasele fonduri?! Anul trecut am derulat o serie de experimente pedagogice care să sporească eficiența achiziției de cunoștințe necesare programării. Întrebările pe care le-am adresat căutau:

  • Costuri de reconversie profesională mai mici;
  • Un debit de achiziție de cunoștințe mai bun (cantitate/ciclu de învățare);
  • Învățare centrată pe elev;
  • Conținut educațional actualizat;
  • Educație rațională și mai puțin dogmatică.

Exercițiul 2015 ne-a învățat că există o cale de mijloc, reconversie profesională la preț corect, despre care puteți citi mai multe pe site-ul dedicat proiectului.

ScriuCod

Cele două interese s-au întâlnit în ScriuCod, a cărui menire este să parcurgă următoarele patru trepte:

  1. educație informatică pentru copii și adulți: știm să învățăm persoanele între 6-40 de ani să programeze;
  2. responsabilitate socială: oferim program flexibil mămicilor programatoare;
  3. reconversie profesională: noi IT-iști pe piața muncii în 2016;
  4. cercetare și dezvoltare: reinventăm ergonomia noilor limbaje de programare.

În acest articol ne-am rezumat la minimul necesar creării unei viziuni de ansamblu. Mai multe informații despre ScriuCod vă așteaptă pe site-ul dedicat proiectului.

ScriuCod în ecosistemul AgileHub

La AgileHub credem în business pentru comunitate. Inevitabil ajungem să confruntăm tot felul de idei, iar dacă dorim să ne asociem pentru a crea ceva frumos împreună, ceva care să aducă beneficii Brașovului pe termen mediu sau lung, poate că n-ar fi rău ca acest proces să fie facilitat de AgileHub. Până la urmă, acesta este mediul în care au apărut oportunitățile. Ba mai mult, conform regulii de 30/70 pentru a crea organizații detașat-strânse, regulă despre care puteți citi în cartea Concurența într-o lume plată – Victor K.Fung, asociația va căuta să cofondeze noua afacere cu scopul dezvoltării unui nou mediu antreprenorial despre care vom comunica mai pe larg în viitor. Pentru moment, tot ce rămâne important de știut este că ScriuCod va aparține comunității.

Vă așteptăm pe pagina noastră de Facebook și vă urăm succes la programare cu ScriuCod!
Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 07 Februarie 2016. AgileHub se lansează într-o nouă aventură antreprenorială: ScriuCod!Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Etichete: , , , , ,

Curs de agilitate gratuit – Brașov

Training Scrum

Termenul de agilitate folosit într-un context IT a apărut în 2001 odată cu manifestul agil creat de 17 autointitulați anarhiști organizaționali. Manifestul avea să îmbine caracteristicile comune diverselor metodologii și cadre organizaționale care-și dovediseră deja utilitatea (Extreme Programming, SCRUM, DSDM, Adaptive Software Development, Crystal, Feature-Driven Development, Pragmatic Programming). De atunci, agilitatea, așa cum este definită în manifest, a devenit cunoscută ca fiind abilitatea de a se adapta cu grație, rapid și ușor.

Cui i se adresează acest curs?

Cursul este gândit în așa fel încât să răspundă nevoilor de înțelegere ale tuturor actorilor implicați într-un proiect IT, începând de la ideea produsului până la crearea echipei sau lansarea produsului în producție:

  • tehnicieni: programatori, arhitecți, responsabili cu calitatea tehnică, ingineri calitate, graficieni,
  • oameni orientați spre înțelegerea și dezvoltarea exigențelor funcționale: responsabil produs, analiști, oameni de marketing sau responsabili cu testarea,
  • responsabili cu organizarea: lideri de echipă, șefi de proiect sau directori de departament IT.

În acest curs vei învăța despre:

  • valorile și principiile agile,
  • procese empirice, PDCA, procese iterative și procese incrementale,
  • o trecere în revistă a cadrelor și metodologiilor agile cele mai populare (XP, Scrum, Kanban),
  • sisteme de tip trage (pull) față de sisteme de tip împinge (push),
  • provocări în adoptarea agilității,
  • caracteristicile echipelor agile,
  • planificarea unui proiect agil.

Metoda de predare

Tranziția către agilitate s-a dovedit adesea ca fiind un proces anevoios, ceea ce justifică necesitatea exemplificării valorilor și principiilor prin exerciții cu caracter ludic. Astfel, vom profita de fiecare minut petrecut împreună pentru a învăța jucându-ne!

Materiale necesare

Vă așteptăm la curs doar cu voie bună și deschidere la învățare! Nu aveți nevoie de laptop sau alte echipamente și materiale.

Derularea evenimentului

  • Durata: 1 zi
  • Program: intervalul orar va fi anuntat pe email participantilor
  • Pauze: între exerciții + pauza de masă 13:00-14:00
  • Comunicarea: limba română
  • Materialele de curs: în urma participării la curs, veți primi pe e-mail varianta electronică a materialelor folosite
  • Loc: Anticafe AgileHub.
  • Auditoriu: minim 5 participanți
  • Formatori: mai multe informații pe pagina echipei formatorilor.

curs de agilitate gratuit

Etichete: ,

Două noi formate de evenimente: Serile prezentărilor AgileHub și Serile Stack Overflow

Sponsorizare Coderetreat

AgileHub-ul a reușit să treacă peste multe limite până acum. Unii ne spuneau că nu va veni nimeni la cursuri gratuite, că oamenii trebuie să plătească, altfel nu merită sau nu vor învăța nimic. Alții credeau că brașovenii nu muncesc în weekend, deci, drept urmare, printr-un artificiu de inducție logică, nici nu învață în weekend. Toate acestea s-au dovedit a fi doar niște credințe pătimitoare…iar noi ne-am bucurat să le depășim.
Astăzi ne aflăm față în față cu un alt mit: chipurile nu există nevoie și interes pentru crearea unor comunități de practici de IT în Brașov suficient de active. Într-adevăr, cursurile noastre aduc o oarecare dinamică în acest sens, dar, după eveniment, interacțiunile participanților sunt puțin vizibile față de ce-am putut observa în urma întrunirilor scurte și regulate din alte orașe. Acesta este motivul pentru care am creat alte două formate de evenimente:

Serile prezentărilor AgileHub

Feedbackul pe care l-am primit în urma prezentării lui Sebastian Maraloiu, AppStore Optimization, ne-a făcut să resuscităm o idee mai veche, dar pe care nu reușisem până acum să o punem în practică. Prin aceste seri ne dorim să ne întâlnim de două ori pe lună după programul de lucru, moment în care doi specialiști prezintă câte un subiect de interes pentru publicul de IT. Prezentările vor fi urmate ulterior de discuții libere.

Primul eveniment de acest gen va avea loc în 11 noiembrie, unde se va discuta despre: Git, Gerrit, New Relic și Splunk. Găsiți mai multe informații despre agendă aici, iar dacă vă doriți să contribuiți și voi cu cunoștințele voastre la următoarele sesiuni, vă rugăm să completați formularul „apel către specialiști IT”.

Serile Stack Overflow

După modelul primului eveniment cu același nume, ne-am gândit că această activitate ne reprezintă atât de mult încât ar fi păcat să nu o reluăm în fiecare lună. Până la urmă, credem că este foarte important să contribuie și brașovenii cu cunoștințele lor la (probabil) cea mai mare bază de întrebări și răspunsuri de IT din lume. Următoarea seară Stack Overflow va avea loc în 12 noiembrie, tot la ora 19:00. Despre modul în care se va desfășura această seară și pregătirile necesare participării accesați pagina descrierii formatului de eveniment.

Code Retreat

Nu uitați că în acest weekend va avea loc și cea de-a treia sesiune Code Retreat din Brașov, un alt eveniment de comunitate, cu frecvență anuală, de vizibilitate majoră pe plan internațional, menit și el să stimuleze interacțiunile din comunitate și să promoveze IT-ul brașovean dincolo de granițele României. Pentru mai multe informații despre Code Retreat, vizitați această pagină, iar pentru înscrieri, aici.

Așa cum a reieșit din introducerea articolului, echipa AgileHub crede cu tărie că și Brașovul poate fi cel puțin la fel de dinamic ca celelalte orașe IT din țară. Vă așteptăm cu drag să învățăm împreună și să întețim relațiile dintre noi cu ocazia celor două evenimente noi.
Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 10 Noiembrie 2015. Două noi formate de evenimente: Serile prezentărilor AgileHub și Serile Stack OverflowGăsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

 

Etichete: , , , ,

blogul Anticafe AgileHub

Citit pe câmp

Începând cu luna noiembrie 2015 comunicatele Acticafe AgileHub vor fi publicate pe blogul anticafenelei. Există două motive pentru care ne-am hotărât să facem această schimbare:
1. Am scăzut vizibilitatea articolelor legate de activitatea asociației AgileHub și în curând vom anunța lansarea altor proiecte, ceea ce ar duce într-un timp mediu la o aglomerare mult prea mare de teme diferite pentru un singur blog.
2. Fiecare concept nou pe care-l lansăm este menit să-și dezvolte propria identitate, în special cele desprinse de evenimentele IT.
Pe blogul actual vom reveni cu informații despre anticafenea doar în momente speciale, de obicei, după revizuirea activității pe o perioadă mai lungă de timp, cu scopul de a da vizibilitate asupra întregului ecosistem de proiecte AgileHub.

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 02 Noiembrie 2015. blogul Anticafe AgileHubGăsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Invitație sponsorizare Coderetreat – 14 Noiembrie 2015

GDCR2015_1

AgileHub-ul a pregătit pentru firme următoarele pachete de sponsori pentru Global Day Of Coderetreat din 14 noiembrie 2015:

PozaGrup

Gold – 600€

  • logo pe pagina evenimentului pe site-ul AgileHub + link spre site-ul firmei
  • roll-up la eveniment
  • anunțarea sponsorului la inceputul evenimentului

Diamond – 1000€

  • anunțarea sponsorului după prânz și la finalul evenimentului
  • în toate pauzele rulează pe retroproiector un clip cu numele sponsorilor Diamond
  • prezentarea firmei timp de 10 minute din partea unui reprezentant al acesteia
    + Gold

Alte informații:

  • Descrierea „Global Day Of Coderetreat” este publicată aici.
  • Înscrierile cursanților se fac aici.
  • Informații despre animator se găsesc aici.

Sponsorizările nu sunt restricționate la aceste pachete, și oricine vrea să susțină inițiativa noastră de a dezvolta și promova IT-ul brașovean sau un anumit eveniment, poate să ne contacteze prin formularul de contact sau să sponsorizeze direct în contul deschis la banca Volksbank

Nume titular: ASOCIATIA AGILEHUB

CIF:   33086548

IBAN: RO30VBBU2511BR2628962701

Invitație sponsorizare Coderetreat – 14 noiembrie 2015

Etichete: , , , , ,

Seara IQ Puzzle – 22 octombrie 2015 – ora 19:00

Colaj - Seara de IQ Puzzle - mic

Serile IQ Puzzle au devenit deja tradiție la Anticafe AgileHub  și au la bază activități cu diverse jocuri de logică numite IQ Puzzle, de unde și numele evenimentului. La început, jocurile par simple, cu toate că noi nu am întâlnit pe cineva, și au jucat câteva zeci de persoane, care să nu-și înnoade mintea, în adevăratul înțeles al cuvântului. Soluțiile sunt cu atât mai greu de găsit cu cât persoana nu este obișnuită să se detașeze ușor și să privească situațiile din alte perspective. Însă șocul apare abia odată cu rezolvarea: Nu se poate! Era atât de simplu!

Vestea bună este că totul se învață. În două-trei sesiuni poți deveni campionul schimbării de perspectivă, îmbunătățindu-ți percepția asupra noilor situații. Este o chestiune de antrenament și oricine își poate lucra mușchii minții. Philip Carter, expert în evaluarea coeficientului de inteligență, spunea că deși cei mai mulți dintre noi considerăm că nu putem face mare lucru pentru a îmbunătăți creierul cu care ne-am născut, s-a dovedit că procesele gândirii pot fi ameliorate și amplificate efectuând diverse tipuri de teste – extras din cartea Teste de Inteligență și Psihometrie. Aceasta este și menirea serilor de IQ Puzzle, jocurile fiind complementare testelor de IQ, sau, s-ar putea spune chiar superioare pentru că antrenează, atât capacitățile senzoriale ale individului, lucrând la nivel de percepție, cât și inteligența logică prin stimularea gândirii spațiale.

Iar dacă pentru moment nu am venit încă cu suficiente argumente bune pentru serile noastre de IQ Puzzle, atunci, vă invit să citiți un extras din cartea „Antrenați-vă și protejați-vă creierul” de Nicolas Franck, carte pe care o veți găsi și la noi în vânzare: Punerea în evidență a unei neurogeneze la adult este una dintre cele mai importante descoperiri recente în domeniul neuroștiințelor. Ansamblul observațiilor privitoare la plasticitatea sinaptică și neuronală atestă faptul că acest organ numit creier este un sistem dinamic în perpetuă reconfigurare…. Dobândirea deprinderilor spațiale reglează neurogeneza și selectează o populație precisă de neuroni imaturi, cărora le sporește șansele de supraviețuire.

Acestea sunt doar câteva motive pentru care credem în valoarea serilor de IQ Puzzle. În primul rând, oaspeții noștri petrec un timp de calitate alături de prietenii lor, întâlnesc oameni noi, se simt bine, și nu în ultimul rând, se distrează pe cinste.

Vă așteptăm și pe voi la următoarea Seară IQ Puzzle din 22 octombrie 2015.

Colaj - Seara de IQ Puzzle - mic

Cornel FătulescuArticol scris de Cornel Fătulescu în 12 Octombrie 2015. Seara IQ Puzzle – 22 octombrie 2015 – ora 19:00Găsiți mai multe informații despre Cornel Fătulescu pe pagina membrilor AgileHub sau pe blogul său personal.

Etichete: